Ý Alanya =)

Sitter just nu pa ett internetcafe i Alanya.
Det ar jatteskönt harinne det ar namligen luftkondýtýonerýng. Femte dagen vý ar har eller sjatte om man raknar med den dagen vý kom. Jattekul och jattesolýgt. Kommer blý brun som en pepparkaka och blond som en....ja nagonting gult :P Servitörerna ar helt galna. De dansar pa baren och kastar is och popcorn men det ar bara kul =) Drinkarna ar jattegoda speciellt de som serveras ý akvarium haha. Har bara varit pa Kleopatrastranden an sa lange men ýdag blýr det nog den östra stranden. Har shoppat lite: vaska planbok och skor. Býlder pa det och massa annat dyker upp !!!!
Det enda trakýga ar att jag saknar sötisen och hasten valdýgt mycket :/

Nu ar nog týden slut. Hej da!

<3 Kým

7 dagar kvar

Sen blir det flyget till Alanya, Turkiet med Amanda och Maria =D Ska bli så himla kul och spännande med tanke på mina senaste resebravader :P

Sitter på jobbet nu och det är ganska så segt, försöker ha en positiv inställning, men jag vill ju sova ju :/ Får pengar i alla fall. Fast min förkylning är jobbig.
Semestern jag nyligen kom hem från var väl inte direkt så uppvilande, men rolig var den! Och en aning strapatsrik, hehe.

Började semestern med att åka hem och packa det sista till Gotland och mata min lilla pålle. Sen åkte jag hem till sötisen och åt tacos, mums! Spelade spel med Ellen och Magnus sen, Alfapet bland annat. Gick inte så bra för mej, trots all min Betapet-övning :P I sömnen däremot gick det hur bra som helst, haha.

På lördagen tog vi det vi det lugnt, spelade lite mer Alfapet och åt lite grillat. Efter maten var jag tvungen att åka hem, både hemskt och jättekul. For hem till Maria och lassade in packningen i bilen för färden till Nynäshamn. Kom fram utan problem och båtbiljetten var betald så då kunde jag lugna ner mig såpass mycket att jag kunde sova på båten. Anlände till Visby kvart i 3 och sen tog det oss ungefär en timme att traska de 2 kilometrarna till Norderstrand med all packning. Det var jobbigt! Gick ner till stranden och försökte få till en korveld, och efter många om och men lyckades vi :P Tog en tupplur under ett träd sen.

Söndag morgon ägnades åt att försöka få upp tältet vilket var en aning komplicerat eftersom varken jag eller Maria visste hur det skulle se ut. Efter lite vägledning fick vi i alla fall upp den delen som vi skulle sova i. När vi hade hyrt cyklar sov vi några timmar innan vi gick ner till stranden för att sola. Blev tidig "sänggång" för vi var trötta.

På måndagen traskade vi runt lite inne på medeltidsmarknaden och såg lite gyckel, både
Trix och Jauvet. Trix är helt klart bäst men Jauvet och De tvenne bröderna Leijonhjerna var också väldigt kul. Åt middag på en filt i Botaniska trädgården och fotade rosor. Åkte tillbaks till campingen sen för Mathilda, Erik, Sofia och Jonatan hade kommit. Efter att ha fått upp tältet ordentligt gick vi in till Visby, och hamnade till slut inne på Bistra Haren, en mysig medeltidskrog.

På förmiddagen var vi tvungna att ta oss uppför den jättejättelånga backen för att komma till affären, det var rätt så jobbigt. Ville se Trix igen men de uppträdde inte, så vi fick bara se Jauvet. Nästan lika bra den här gången ;) Efter det gick vi ner till stranden och badade. Förutom att bottnen bestod av snorhala stenar och vattnet var ungefär -10 grader så var det helt ok :P Låg och solade en lång stund sen, hur skönt som helst! När vi duschat och fixat iordning oss åt vi på restaurang, Packhuskällaren. Alla tog tacotallrik, bara lite olika varianter. Det var gott och väldigt mycket. Lite synd om Maria bara, först blev hon bortglömd och sen fick hon kall guccamole. Fortsatte till ett annat ställe nere vid hamnen där vi tog en varsin drink *vuxenpoäng* Jag drack en med grädde i som smakade jordgubb, det var gott.

Tog det rätt lungt på dagen, traskade runt på marknaden. Jag var utklädd till gycklare hela dagen, lite varmt bara. Jag och Maria köpte snören och bjällror och gjorde armband och bjällerfotlänkar. Satt på en filt i Botaniska trädgården, men det var tydligen inte tillåtet, aja inte lätt att läsa alla skyltar heller :P På kvällen gick vi till Nordergravarna för att kolla på eldshow med Trix och Patrask. Den var hur häftig som helst. Sen vinglade vi runt där bland kullarna lagom fulla. Var ganska jobbigt att gå faktiskt, när jag ville uppför så gick mina fötter nedåt, men det löste sig.....Träffade en präst som hette Daniel och en pirat som bara försökte stjäla min dricka. Lyckades tappa bort både Maria och min mobil, men båda återfanns lyckligt senare.

Var ganska så seg, låg och sov lite i Nordergravarna och sen låg vi vid tältet och läste. Var ganska så jätteskönt ;) Folket på Gotland är uppenbarligen bra på att läsa och spanar in folks ass, fick höra "smartass" x antal gånger under dagen, haha. Maria och jag tänkte kolla eldshow på kvällen, men det var ingen så vi gick hem till tältet. Där blev vi "attackerade" av en skittjurig vakt och sen började det åska jättemycket =( Då ville jag vara hemma!

Cyklade till Högklint vid 1, lite jobbigt bara, cykelturen började med världens uppförsbacke. Var jättesoligt och fint så när vi kom fram kollade vi på utsikten fikade lite och låg och solade =) När vi lessnat på utsikten cyklade vi tillbaks till campingen och softade lite. Sofia och Jonatan åkte hem och vi andra började packa ihop så smått. På kvällen hade vi tänkt äta på Clematis, ännu en medeltidskrog, men maten var så konstig, så för min del blev det en hamburgertallrik med strips istället. Gick till Clematis senare och jag och Maria delade på 1 liter rödvin, det gick ner men det var surt! Köpte lakritsremmar och traskade ner till Nordergravarna. Där hittade vi några datanördar som Maria träffade förra året så vi satt och pratade med dem ett bra tag.

Klev upp vid 9 och packade ihop alla saker och rev tältet. Maria och jag åkte ner med väskorna till färjeterminalen och åt frukost i hamnen. Jag hade lyckats dra på mig en riktig förkylnin och gick och nös hela tiden. Det började regna men då hittade vi in på biblioteket där dom hade jättesköna lässoffor. Vi låg där och läste/sov i nästan 4 timmar. Efter att ha lämnat tillbaks cyklarna mötte vi Mathilda och Erik och begav oss till cafe Bohémè och jag fick min efterlängtade kulglass. Satt där och läste ett tag innan vi gick på stan och kikade i affärer. Var inte så jättemånga som var öppna, var ju ganska sent på kvällen. Hittade i alla fall en t-shirt med coolt tryck och en jättesöt lila tjocktröja. Åt vegetarisk buffé sen, var jättegott. Jag hade nog grönsaksbrist tror jag :P Jättegod efterrätt också, blev hur mätt som helst. Traskade ner till färjeterminalen, i regnet, och satte oss att vänta på båten. När vi väl skulle checka in visade det sig att jag och Maria skulle ha åkt hem dagen innan, fyfan vad sur jag blev då!! Hade sån jäkla tur att det fanns platser på båten så vi kunde köpa nya, men ändå. Var jättegrinig mot allt alla efter det....Sov som en stock på båtgolvet, var faktiskt mjukare än att sova i tältet.

Kom till Nynäshamn vid 7 och hade noll mottagning. Pappa kom som tur var och hämtade oss. När jag kom hem tömde jag i stort sett väskans innehåll i tvätten och sen åt jag frukost. Åkte iväg till pållen, hon var faktiskt glad att se mig =D Jag var åtminstone glad att se henne <3 Tog en ganska lugn tur,Prudy ville vara social så vi hälsade på hemma och tiggde till oss en massa äpplen (inte jag men hästen) Var ner till mormor och morfar också men de var inte ute, då blev hon lite beviken, hade väl väntat sig mer godis. Efter att gett henne lite mer äpplen åkte jag hem och duschade och åt pannkaka. Begav mig till min sötis sen, som var i full färd med att baka äppelpaj. Jättejättejättejättejättejättemysigt att träffa honom <3 Blev grillat till middag, John och Linnea hade gjort värsta grillspetten. Gick hem till Ellen och Magnus och kollade på film och åt äppelpajen. Pajen var jättegod och filmen, Next, var riktigt bra. Fick sova i en riktig säng sen, helt underbart !!

Sov ganska så länge, skönt! Var tvungen att åka hem vid 1 för sötisen skulle jobba då och jag stod ivägen med bilen. Köpte hästskor och sen åkte jag hem och läste ut min bok. Städade rummet sen, det var ganska så jobbigt men behövdes verkligen! Blev fint sen i alla fall. Åt lite pizza och cyklade bort till hästen. Red i skogen, det var mysigt! Hemma duschade jag innan jag såg på My name is Earl och åt äppelpaj. Sov sen, fast vaknade när sötisen ringde och ville prata...

Nu ska jag snart äta lunch.

Gotland nästa!

Kom hem runt halv 8 igår och var ner till mormor och morfar ett tag. Hemma igen packade jag lite till grejer till Gotland, inte mycket kvar att packa ner nu, mest småsaker. Sötisen kom och hade med sig mat till mig, gjorde hummersås och jag kokade spaghetti till det, blev jättegott! Fixade matlåda också och vattnade alla blommor inne, var väl duktigt :P

Var lite läskigt sen, jag fick typ andnöd. Det kändes ungefär som om all luft fastnade i en klump i halsen och då höll jag på att få panik, fast jag vet att jag skulle få i mig ännu mindre luft då. Det släppte som tur var ganska fort, drack vatten, gick ut i kylan och lånade Andys eller Jakobs astmaspray.

Var bort till hästen i mörkret och tog med en ficklampa för att hitta henne. Det tyckte hon var läskigt, knasbollen, och sprang iväg från mig. Men skramlandet med havrehinken fick henne att ändra sig ;) Åt glass sen, var jättegott!! Tänkte kolla film men jag var så himla trött så det hade inte gått, kom inte på vilken vi skulle se heller.
Sov sött sen!

Vaknade av att det regnade imorse och ville verkligen INTE åka till jobbet. Hade väl inte så jättemycket med regnet att göra men ändå...Märktes att jag var trött, först trodde jag att jag hade åkt för långt med pendeln och sen åkte jag en hållplats för långt med bussen. Blev inte så mycket längre att gå som tur var.

Ganska så segt idag, längtar mest hem. Ska träffa sötisen ikväll och imorgon och imorgon kväll åker jag och Maria till Gotland!! Matilda & co anländer någon gång på måndag. Kommer att bli mycket intressant tror jag, hehe =)

Här är en karta fall någon skulle vilja hitta mig, tror att jag mestadels kommer befinna mig runt den största punkten med namnet Visby, men det är ingenting som är säkert :P

Uppdatering följer om en dryg vecka, återvänder till fastlandet 06.45 den 12/8.

Tjingeling

C♥K - 2 månader på lördag =)

Bloggavvänjning

Har inte blivit så att jag har bloggat så mycket senaste tiden, trots att jag sitter framför datorn hela dagen. Kanske bra så att jag inte får abstinens på Gotland och i Turkiet :P

Har roat mig med andra saker istället, i måndags läste jag Harry Potter mest hela dagen. När jag kom hem åt jag, kollade på Simpsons och Family Guy och hängde tvätten innan jag gick och lade mig. Härlig dag, helt död av trötthet =(.

Tisdagen ägnades åt
Betapet, räddade verkligen min dag! Tack Amanda och Emma för tipset!!
Var en dryg alkis som "förföljde" mig på Barkarby station, usch! Det var verkligen obehagligt!

När jag kom hem lagade jag vääärsta pastasalladen med tonfisk. Tog en skogstur med pållen och kom ut vid Bresse, äventyr :D Blev ganska sent, pratade i telefon alldeles för länge, men det är ju lätt hänt =).

Var duktig och startade diskmaskinen på morgonen, feta vuxenpoäng där asså ;) Dagen ägnades åt Betapet, dock med mindre bra resultat. Jag fick rådet att "ÖVA!!!", Idiot!! Bara för att han/hon var så jävla duktig :P

Läste Harry Potter också, offrade min sömn på både pendeln och bussen för att läsa, men det var så spännande.

Åkte direkt hem till Amanda. Var hur länge sen som helst vi träffades, okej vi träffades i fredags, men det var ju ingen intim dejt så det räknas lixom inte. Satt och kikade i taxfreekatalogen, för min del blev det en DKNY Red Delicious och en Hugo Boss Intense Woman.

Ska vara snäll och köpa parfym och deo åt sötisen också.
Blir godis på nerresan; M&M =)
Var kvar ett bra tag och snackade en massa skit, mysigt <3. Åkte hem och matade hästen runt 10. Slängde ner resterna av tonfisksalladen i matlådan och packade nästan klart väskan till Gotland. Somnade som en stock när jag sagt godnatt till sötisen, var jättetrött!!

Sov sött hela vägen till jobbet. Inga förseningar eller andra störningsmoment vilket var skönt. Nu har jag läst ut HArry Potter så det känns lite tomt.... Slutar i alla fall om 3 timmar, SOVA!! Ska bli kul att komma  hem ikväll, världens sötaste ska sova hos mej inatt =D <3

Tjingeling

Hellogoodbye - "Here In Your Arms"

I like where we are,
When we drive, in your car
I like where we are.... Here

Cause our lips, can touch
And our cheeks, can brush
Our lips can touch here

Well you are the one, the one that lies close to me

I like where you sleep,
When you sleep, next to me.
I like where you sleep... here

Our lips, can touch
And our cheeks, can brush
Our lips can touch here

Well you are the one, the one that lies close to me

Our lips, can touch
Our lips, can touch...here

You are the one the one that lies close to me
I fell in love, in love with you suddenly
Now there's no place else I could be but here in your