Helgen

fredagen var nice. impulsshoppade lite efter skolan. hittade en svart väska,en ljusblå klänning med vita prickar, en lila bh och trosor. blev medlem i H&M-Club också, det kändes vuxet. något som var fett störande var att någon satt ett lås på min cykel så jag fick släpa hem den. åkte till enköping efter att ha fixat och donat lite. blev en ridtur i sandtaget,mycket trevligt,härligt väder och snäll häst. sen hade vi stallmöte. åkte hem till mami&papi och åt pizza och glass. gejje och svenne var och hälsade på så jag var lite social. duschade och hämtade upp min älskling på tågstationen.

lördagen började tidigt med utsläpp av hästar. blev en snabbis på ridbanan sen.prudy var superduktig. tuggade vitt skum som en riktig dressyrhäst :) duschade och åt lunch innan hela familjen åkte till västerås. började på hööks,blev 3 par ridbyxor, 1 flisjacka, 1 väst och ett par vinterridstövlar.sen var vi in på intersport och jg köpte strumpor. efter det var det nisses som gällde, hittade tre par ridstrumpor och en massa andra trevliga hästgrejer. blev en skinnsoffa också.sen var alla jättearga så vi åkte till ikea och fikade. åt två korvar och en cheesecake. det var halva priset i fyndhörnan, så det blev en väldans massa platta paket...fick en mjukglass sen och innan vi klara för dagen stannade vi på godisstoppet. jag köpte faktiskt inget godis! hjälpte till att bära upp lite grejer och sen tog jag bussen till älsklingen. blev bjuden på smörgåstårta och ananaspaj,mycket gott.

söndag var det sovmorgon :) åt god frukost sen försvann älsklingen iväg ett tag så jag satt i solen och läste ett tag. fick riktigt fin bonnbränna ;) åt lite mera smörgåstårta. blev bjuden på glass på stationen så nu har jag smakat cornetto citron, den var god´. efter att ha sagt hejdå traskade jag upp till lägenheten. fixade lite innan jag åkte hem till maria och hälsade på henne och matilda. alexandra kom också förbi en stund. åkte till stallet och tog in hästarna,gick bra. sen åt jag middag och hjälpte till att bära ned sängarna. åkte till maria igen och var med henne och alexandra ett tag innan jag fortsatte till uppsala.

nu sitter jag här i sängen, alldeles ensam och väntar på ett samtal.........som just kom :)


Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback