2:a veckan på sommarlovet =)

Måndag
Resten av dagen var helt ok. Hovslagaren kom och gav hästen nya fötter och sen red Becka. Det gick ganska så bra, hästen var inte alltför busig. Var hemma ett tag och fixade lite.
 Blev tvungen att åka till U-sala mitt i  natten och rädda Kim, bilen ville inte starta för honom.
Men när jag kom med startkablar och bil så gick allting jättebra.



Tisdag
Vaknade fem i halv tio och fick lite lätt panik eftersom jag skulle va hemma tio. Kom iaf iväg ruskigt snabbt, efter att nästan ha brakat in i Johns bil :$. Var bara att vända i dörren och skjutsa in Jakob till stan.
Efter frukost var jag iväg till stallet och red en sväng. Väl hemma var det bara att hoppa in i duschen innnan jag skulle in till stan igen.
Träffade Amanda och Maria på Donken, sen var vi hem hem till båda flickorna innan vi hittade drömhotellet och bokade resa till Turkiet =D Blev en lugn hemmakväll sedan.



Onsdag

Klev upp och skjutsade Jakob till stan. Sen blev det frukost och solande på studsmattan. Tog en promenad innan jag åt värsta pastasalladen som jag blev jättemätt på.
 Tog en middagslur tills Jakob skulle iväg på ridavslutningen, då föjde jag med och kollade. Efter det provianterade jag lite inför midsommar, chips, nötter (som inte alls var nötter) och kycklingfilèer.
När jag kom hem cyklade jag till stallet och red på ridbanan. Det gick ganska så bra, inga hysteriska utbrott iaf :P Åt middag och duschade när jag kom hem. Vid tolv åkte jag hem till Kim oh traschade hans hus.



Torsdag

Vaknade vid 10, men klev upp vid 2, haha :P Åt lite frukost innan vi hälsade på storasyster Elenor och syskonbarnen Evelina och Johan. De var söta. Sen blev det inte så mkt mer gjort, softade i soffan. Grillat till middag, väldigt gott. Sen var det nästan sovdags, kollade på Notting Hill.



Midsommar

Klev upp vid halv 11 och åkte hem med bilen. Hann med ganska många nyttiga saker innan Kim dök upp.
Åt iaf mammas goda smörgåstårta. Blev våldgästade av Amanda och Maria:O Matade hästen oxå.
Sen åt vi middag, spaghetti med pastasås, verkligen midsommarmat :P Fast vi åt ju glass med jordgubbar och grädde till filmen; National Treasure.

Sov väl en 12 timmar och sen var det frukost, fick i Kim en halv grapefrukt, förstår inte folk som inte äter frukost:S
Var in till Ica Maxi och provianterade för att fixa värsta middagen till Amanda och Maria.
Blev jättegott och jättemysigt. Kikade på film, The Day After Tomorrow, och vräkte i oss onyttigheter ;)
Slocknade typ direkt när de åkt.

Vaknade vid 12 och upp städade köket.
Sen var Kim tvungen att åka hem och tvätta kockrocken innan han skulle jobba =(
 Började städa rummet men sen ringde Emelie och ville bada. Självklart tackar man inte nej till sötnosen som äntligen kommit hem från Norge. Dessutom är vi tom släkt nu :P
Ganska kallt i vattnet men d funkade. Skulle fortsätta städningen när jag kom hem men det blev datan istället....
Får se vad som händer ikväll, ingen Kim iaf =(.




Pusskram

"The Best Damn Thing"

Let me hear you say hey hey hey
Alright
Now let me hear you say hey hey ho

I hate it when a guy doesn't get the door
even though I told him yesterday and the day before
I hate it when a guy doesn't get the tab
And I have to pull my money out and that looks bad

Where are the hopes, where are the dreams
My Cinderella story scene
When do you think they'll finally see

[Chorus:]
That you're not not not gonna get any better
You won't won't won't you won't get rid of me never
Like it or not, even though she's a lot like me
We're not the same
And yeah yeah yeah I'm a lot to handle
You don't know trouble, I'm a hell of a scandal
Me, I'm a scene, I'm a drama queen
I'm the best damn thing that your eyes have ever seen

Alright, alright
Yeah

I hate it when a guy doesn't understand
Why a certain time of month I don't wanna hold his hand
I hate it when they go out, and we stay in
And they come home smelling like their ex girlfriends

I found my hopes, I found my dreams
My Cinderella story scene
Now everybody's gonna see


[Chorus]

Give me an A (always give me what I want)
Give me a V (be very very good to me)
R (are you gonna treat me right)
I (I can put up a fight)
Give me an L (let me hear you scream loud)

One, two, three, four

Where are the hopes, where are the dreams
My Cinderella story scene
When do you think they'll finally see

[Chorus]

Let me hear you say hey hey hey
Alright
Now let me hear you say hey hey ho

Hey hey hey
Hey hey hey
Hey hey hey

I'm the best damn thing that your eyes have ever seen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback