Uppdatering efter helgen

Helgen var trevlig.

På fredagen när jag kom hem vilade jag mej lite medans jag väntade på att maten skulle bli klar. Det var lasagne, gott. Efter det så matade jag hästen.

Var lite av ett äventyr att åka till sötisen. Först pajade ena vindrutetorkarbladet så det inte gick att använda vindrutetorkarna. Sen så svängde jag åt fel håll, på väg till jobbet?

Kom fram till slut i alla fall. Fick träffa hela släkten där ett tag.
Det var lite läskigt, trots att de var trevliga allihopa.

Vi skulle kolla på Harry Potter sen, men den hade inte kommit hem. Tankat ftw :P
Kollade klart på The Prestige istället och åt godis och glass =D



Sötisen skulle jobba så han var tvungen att gå upp JÄTTETIDIGT, men jag sov till 11 ungefär.
Åkte hem och hälsade på hos mormor och morfar ett tag. Morfar hade fått en helikopter som var jättekul att flyga med, bara det att den kraschlandade och batteriet ramlade ut då. Så när den kraschade någonstans mittute i sädesåkern var det ganska så kört att hitta den :/

Eftersom det var underbart soligt väder så badade jag i poolen för första gången. Det var jätteskönt, 20 grader och det gick att simma i den. Sen så var det födelsedagsfika, trevligt.
 Vid 6 åt vi på Bresse Krog. Det var gott, 3-rätters middag; toast skagen, oxfile med potatisgratäng, glass och ananaskaka =D Blev väldans mätt. På kvällen cyklade jag till hästen i ösregnet för att mata henne, det var en smula blött :/

Åkte hem till sötisen, idag gick det andra bladet till vindrutetorkaren sönder =/
Problemet var bara att det regnade och jag hade ungefär halva vägen kvar. Det var inget roligt att köra utan vindrutetorkare i regn, satt med hjärtat i halsgropen hela tiden =(

Var synd om sötisen, han hade hällt kokande(!) vatten över sin fot, aj =(
Vi började kolla på Harry Potter, men orkade bara se ungefär halva.
Den verkar bra, fast Umbrigde gav mig hets :P



Sötisen skulle jobba på söndagen med, men jag orkade inte gå upp då heller. Gick upp runt 11 och fick hjälp att laga vindrutetorkarbladet och sen åkte jag hem.

Cyklade iväg till stallet och red på ridbanan. Det gick hyfsat, Prudy vart lite tjurig, man jag hade hjälp av Becka. Dagens jobbigaste var att jag var tvungen att släpa vatten i en skottkärra eftersom det inte gick att använda slangen. Det var inte roligt! =(

Var hem och åt och duschade, hann även med att röja lite i mitt rum innan Maria kom. Vi bokade Gotlandsfärjan, åker 23.30 lördagen den 4 och åker hem natten till söndag den 12 klockan 03.30. Härliga tider =P

Sen for vi runt och bytte bilar ett tag innan vi åt mat hemma hos Marias pappa.
Kikade in i hennes blivande rum och sen kollade vi på Shrek <3. Världens bästa film!
Efter det fick jag skjuts hem av den snälla kvinnan och åt lite blåbärspaj med glass.



Hade inte mycket motivation till att kliva upp och jobba imorse, men jag tvingade mej själv. Jobbar själv idag =(

Det jag har att se framemot är att när jag slutar klockan 17 kan jag sova i bilen. När jag kommer hem blir det kanske Friskis&Svettis med Maria och Amanda(?). Det blir i alla fall garanterat Shrek 2!! =) Blir nog att jag tar en sväng förbi pållen också. Och så prata i telefon =)

Nä nu ska jag surfa runt lite.....Tjingeling =)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback