Orka överskrifter...

Jag kom först hem till Maria i fredags, var bara hennes pappa hemma där. Fast hon kom alldeles efter mej i sällskap med Amanda och sen kom Frida, Ida och Matilda. Alex kom kom instressande lite senare och trodde vi hade ätit upp all mat, men det hade vi ju inte. Blev jättegoda tacos, tror det var älgköttet som gjorde det :P

Paketöppning sen, jag fick en bukett blommor, lila^^ , ett halsband som Matildas pappa hade gjort, en rosa
Mine-skål (Maria fick svart, fast den skulle ha varit grön) och ett par vita jordgubbsörhängen (Maria fick röda). Åt godis oh rökte vattenpipa som Maria fick av Mathilda och jag fyllde i Bibeln som Maria fick av Ida, orkade dock inte fylla i alla frågor, vissa är så extremt jobbiga. Blev så att jag liftade med Frida till Örsa när det var dags att åka hem, kände inte alls för att cykla hem genom skogen i mörkret.



Vaknade ganska sent, väldigt skönt att få sova! Åt frukost och kollade när Minus och Kim försökte rädda sin fänkål eller vad det var :S Blev hemskjutsad (hur stavas det egentligen?) runt halv 2 och då  var det ganska lagom att tänka på att traska iväg till moster Inger.
Fikade bullar och kakor och åt jättegod gräddtårta med blåbär och hallon. Gick långpromenad med hundarna sen, var ute i drygt 2 timmar. De badade i Klubbholmen, alltid kul att se :) När jag kom hem fixade jag lite kläder inför medeltidsveckan och åt middag.

Var iväg till pållen och red på ridbanan. Det gick inget bra i början, men sedan gjorde hon som jag ville =) Åkte hem och duschade innan jag åkte hem till sötisen. Hälsade på hos Sussie och Dicken och lämnade tillbaks matlådan.

Semisonic - "Closing Time"

Closing time - time for you to go out, go out into the world.
Closing time - turn the lights up over every boy and every girl.
Closing time - one last call for alcohol, so finish your whiskey or beer.
Closing time - you don't have to go home but you can't stay here.

I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
Take me home...

Closing time - time for you to go back to the places you will be from.
Closing time - this room won't be open 'til your brothers or you sisters come.
So gather up your jackets, and move it to the exits - I hope you have found a friend.
Closing time - every new beginning comes from some other beginning'send.

Yeah, I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
Take me home...

Closing time - time for you to go back to the places you will be from...

I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
I know who I want to take me home.
Take me home...

Closing time - every new beginning comes from some other beginning's end...



Sötisen skulle jobba så han åkte vid halv 9, 9 :O Jag sov till kvart över 11 men orkade intre gå upp förrän vid kvart i 12. Åt lite frukost och sen åkte jag hem och ordnade lite i mitt rum. Var ner till mormor och morfar och plockade hallon och blåa biggaråer. Sen letade mormor schal till mig som jag ska ha på medeltidsveckan. Hittade en svart i siden som jag fick. I lådorna hittade vi en virkad svart handväska som jag också fick.

När jag fikat lite cyklade jag iväg till stallet. Red en skogsrunda, Prudy orkade inte lyfta på fötterna så hon snubblade jätemycket. Gick förbi den utbrända grävskopan och det tyckte hon var läskigt. Åt middag, fixade matlåda och duschade innan jag åt lite glass med blåbär och hallon och blåbärskaka. Gick och lade mig sen, hade grymt ont i huvudet =(. Pratade med sötisen, han hade skurit av sig nästan hela högra lillfingertoppen :O Det gjorde tydligen ont, stackare!! =(



Försov mig idag, vaknade 05.44 och bör åka 05.45 för att hinna i tid till bussen *panik* Blev ingen fil med hallon, utan en övermogen banan medans jag väntade på bussen, som var försenad. Kom till Bålsta 06.41, pendeltåget går 06.41 .....Blev till att vänta på 07.11 pendeln. Typiskt nog var Matilda också lite sen idag, så vi båda sprang in till jobbet typ 3 minuter över 8.

Sådana här dagar jag känner att det hade varit bättre att stanna i sängen....

Har läst lite tidningar och så, börjar bli lite hungrig, men ska hålla ut så länge som möjligt så att det är kort tid kvar efter lunchen. 

Tjingeling

vet inte om det beror på dålig erfarenhet eller på att jag är cynisk,
förväntar mig alltid det värsta...helt i onödan, väldigt glad för det!


Kommentarer
Postat av: amäända

Red Delicious ftw! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback