Om att skriva krönikor

Hade en tanke att nu när jag har såpass mycket tid över borde jag kanske utnyttja den till något vettigt.
Istället för att bara blogga om vad jag gjort/ska göra,
vilket inte blir så mycket när jag jobbar hela dagarna,
känner jag för att skriva om lite vettiga saker, till exempel nyheter.

Så när mamma föreslog att jag skulle börja skriva krönikor, lät det som en ganska bra idé.
Speciellt eftersom krönikör, jämte dietist, nutrionist, biolog med diverse inriktningar och lärare,
är något jag skulle kunna tänka mig att bli i framtiden.

Dock har jag ingen aning om hur det egentligen går till att skriva en krönika,
något jag borde veta tror jag,
efter 12 år i skolan och 3 år med Olle.
Fast det borde ju inte vara så svårt......

"En krönika är en litterär genre, där ett faktiskt händelseförlopp refereras och kommenteras kronologiskt,
skrivet antingen på vers (t ex knittel) eller prosa. (...)"

källa:
Wikipedia.org (min favoritsida:P)

Så jag försöker väl och ser hur det går.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback