Minisemester

I fredas bar det av till stugan.
Kom fram ganska så sent så det blev i stort sett bara ett kvällsdopp innan sängen.
Var ganska så kallt i vattnet, men det gäller att hålla på traditionerna.



Lördagen tog jag det ganska lugnt.
Solade på bryggan, rodde båt, flöt på luftmadrassen,
gick runt sjön och plockade nästan en liter blåbär alldeles själv.
Blev trött ganska så tidigt och gick och lade mig vid 10.


 
Vaknade ungefär 12 timmar senare och upptäckte att min fot var rejält uppsvullen.
Problemet var att svullnaden till större delen var under hålfoten så det gick inge bra alls att gå.
Därför tillbringades större delen av dagen i hammocken.
Det var helt okej, solen lös och jag lyssnade på min engelska cdbok,
och blev chockad för att jag förstod vad de sa:P

Badade lite, något varmare i vattnet denna dag.
På kvällen grillade jag och Jakob kycklingspett,
det är vi bäst på!

Kom hem vid 9 och duschade och fixade matlåda och dylikt inför måndagen.
Åkte hem till sötisen, matade hästen och tankade på vägen.

Vi började om på Harry Potter men kom inte så långt,
jag var pömsig.
Fick jättegod kladdkaka också =)



Gick upp vid 20 i 6 och käkade frukost.
Åkte iväg till Bålsta sen, värsta skogsvägen.
Förstår inte riktigt hur man tar den vägen på 12 minuter,
för mej tog det snarare 20 och jag körde inte direkt lagligt :/

Gick bra att ta sig till jobbet i alla fall.
Har inte vart så jättemycket att göra,
alla är typ på semester.

Har läst ut en bok,
läst lite bloggar och snackat skit med Maria.
Blir att vi har ett litet stillsamt firande av våra födelsedagar på fredag, trevligt =)

Tjingeling

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback