Lägesrapport

Har åstadkommit ganska mycket idag.

Åt lunch, spaghetti med köttfärssås, gårdagens middag, gott.
Efter lunchen hittade jag en hel hög med Tara, innehållande OLÖSTA korsord :D:D
Hann lagom lösa ett så kom pappa med Metro och City.
Läste dom och löste lite korsord.


Har även läst ut en bok:
Den gömda skogen - The Dark Ground


Det sista Robert minns är att han och hans familj satt i flygplanet på väg hem från semestern.
Plötsligt befinner han sig ensam och naken i en tät djungel och har inte en aning om hur han hamnade där. Kraschade planet? Har någon mer överlevt?
Medan han kämpar med frågorna och med att finna mat och tak över huvudet upptäcker han att någon - eller något - förföljer honom och vakar över hans steg. Skräcken växer och frågorna hopar sig. Vem är det som är där i djungeln? Varför visar de sig inte? Vad vill de honom? Och hur ska han någonsin kunna komma hem?

 Den engelska författaren Gillian Cross har skrivit för ungdomar i mer än tjugo år och vunnit massor av priser för sina storsäljande böcker, bland annat Carnegiemedaljen och Whitbreadpriset. Den gömda skogen är första delen i en trilogi.

 









Skrev en packlista inför helgen.
Visserligen ska jag bara vara borta 2 nätter och kommer troligen bara ha bikini med mej, men ändå.
Det är så himla  irriterande att glömma saker!
Fatta när jag ska till Gotland eller ännu värre till Turkiet!!

Efter att ha fikat äpple och banan
gick jag ner Kista centrum och köpte deo och ansiktskräm.

Nu ska jag läsa lite bok och lösa några korsord,
 bara 1timme kvar =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback