Dagens namn: Jakob

Vilket innebär att min lillebror, Jakob Alexander Lundgren, har nanmsdag idag.
Ska ringa och gratta honom i eftermiddag och höra om tårtan/bakelsen smakar gott.



Igår gick dagen på jobbet  väldigt fort.
På morgonen läste jag Metro och City och löste nästan båda korsorden.
Hann med att läsa ett par bloggar innan lunch också.

Efter lunch började jag spela ett totalt meningslöst spel,
testa! och blev helt besatt.
Visst påminner det en hel del om spermiespelet, Amanda?
Vissa biverkningar, som till exempel att ögonen gick i kors och att tangentbordet blev självlysande,
 uppkom dock :/

I en spelpaus roade jag mej med att gå på upptäcksfärd i Kista,
inget som rekommenderas med dåligt lokalsinne,
men jag återvände till slut....

Åkte hem till det tomma huset och hittade lite falukorv och potatis som jag stekte.
Cyklade iväg till pållen och tog en liten tur.
Har blivit lite dåligt med ridandet senaste tiden pga jobb, semester och sötisen.
Men hon verkade ganska så glad ändå, fick ju iofs väldigt många äpplen.
Kände mig lite som en förälder som är arbetsnarkoman och kompenserar sitt barn med dyra leksaker :/

Nu ska jag iaf umgås jättemkt med pållen,
kan ju inte ta med henne till varken Gotland eller Turkiet så jag kommer sakna henne ngt enormt,
lite svårt att prata i telefon med en häst lixom :P
Har aldrig varit ifrån henne så länge som 2 veckor,
så vi får se hur det går, får säga åt mamma att vara extra snäll.

När jag kom hem hängde jag tvätt (en sak på mammas lista avklarad),
bäddade min säng, packade matlåda och duschade.
Pratade lite i telefon innan jag sussade sött.



Vaknade vid halv 6 imorse,
lite försenad men jag hann till bussen så det var lungt.
Träffade Emma som också skulle till Bålsta.

Har hunnit med att läsa City och Metro och sen har jag mest spelat Bubbles.
Ska väl äta lunch snart tänkte jag.

På eftermiddan ska jag gå ner till Akademibokhandeln och köpa nya Harry Potter boken.
Eller köpa, och köpa, det är mamma som betalar.
Jag får den i namnsdagspresent, en trevlig tradition som min mor har uppfunnit.
För att det inte ska bli orättvist får dessutom alla barn present när en av oss har namnsdag, mkt trevligt =)
 Så mitt fullständiga namn borde egentligen lyda: Louise Cecilia Andreas Nils Jakob Alexander Lundgren, haha.

Ska försöka hinna med att skriva en inköpslista tills Maria och jag ska handla ikväll också......



Skönaste kommentaren idag: "Men ni gör ju ett strålande jobb!"
Ja, det är klart, vad förväntar sig folk av mej egentligen, dah :P

Tjingeling

saknar dej.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback