Bara fem dagar kvar


Hemfärden i fredags gick riktigt bra. Tog mig till Barkarby utan problem och där hittade jag sötisen så jag fick sällskap till Bålsta =).

Väl i Enköping tog jag en sväng in på Åhlens och skulle köpa ljusgrönt tyg. Det fanns inte, men jag funderar på mörkblått istället....Impulshandlade lite på H&M, en lila skjorta, ett par trosor och en grön/vit rutig klänning =).

Åt blåbärssoppa och keso när jag kom hem, hade längtat hela veckan :P När jag hade matat hästen skulle jag kolla på Simpsons, men boxen fungerade inte =( Fast sen kom Kim så då gjorde det inte så mycket =)
Efter min fina middag, bestående av falukorv och makaroner, som intogs runt halv 12 kollade vi på film och åt glass. Men eftersom jag var så trött att jag höll på att somna i soffan, gick vi och sov istället.



Tog ordentlig sovmorgon, gick upp runt 1. Efter att ha fixat iordning mej och matat den galna hästen (det blåste halv storm, var förhoppningsvis därför :P) åkte jag hem till Kim. Var lite social och hotade att smitta ner Johan med tjejbaciller, haha.

Åkte hem till Danne och Linda och åt middag där. Kollade lite på tv också, Fear Factor. Det var vidrigt, de skulle äta ankembryon, silkesmaskar i saltvatten och dricka pressad grislever, BLÄ! Mådde lite illa av det faktiskt.

Sen åkte vi hem till Kim och kollade på ett avsnitt av Kitchen Confidental, någon kockserie som tydligen är skitbra om man är kock, själv tyckte jag inte att den var någon höjdare, menmen. Sen blev det film, Jakten på röd oktober. Var lite sovvarning där också men reklampauserna hindrade det....



Kim åkte och jobbade vid halv 9 typ men jag sov till 10. Åt frukost och var lite social. Åkte hem till Amanda, men varken hon eller Maria var där, sega som vanligt :P De dök till slut och vi fortsatte mot V-ås. Fick en present av dem, eller snarare 3, tändare så jag ska lära mig tända. Kan ju vara bra att kunna......

Kom fram i god tid och fick till och med vänta på att Newyorker skulle öppna. Där blev det: 1 lila linne, 1 färgglatt randigt linne, en ljusblå tjocktröja, en grå/rosa randig klänning, en jeanskjol med pirattryck och ett par oranga knälånga mjukisbyxor. Sen vandrade vi vidare, på Din Sko blev det ett par tygskor, svarta med rosa piratfjärilar och på Cubus en bikini, vit med rosa tryck. På Gina Tricot hittade jag ett par lila leggings =) och på H&M tömde vi typ trosförrådet, blev 6 par för min del, aningen barnsliga tryck bara ;P

Sen var klockan 16 och alla affärerna stängde och vi var jättehungriga! Hämtade bilen och åkte iväg för att hitta en restaurang. Kom på att ingen av oss hittar särskilt bra, så vi ringde efter hjälp och ställde tillbaks bilen i parkeringshuset. Hamnade på Spicy, där det var thaimat, käkade kycklingspett med jordnötssås. Halva tallriken var typ täckt med jordnötssås, men det var bara gott =) Tog vi en sväng förbi Donken för efterrätt, mjukglass med kolasås=)
 
Hade varit någon olycka vid Hummelsta så det tog ett bra tag att komma hem, fick åka bakvägen. Väl hemma gick jag till stallet och matade hästen innan jag gick och lade mig.



 Idag har jag gått upp, duschat och åkt till jobbet. Har hittills läst hela Aftonbladet, bloggat och svarat på 32 samtal. Skulle få några kuvert att roa mej med i alla fall :/

Kim är ledig idag.....dålig tajming =(


Tjingeling

Jag är varken snäll eller söt när jag sover,
hoppas att jag är det när jag är vaken i alla fall.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback