4:e Januari

Tur att jag har en blogg, annars skulle jag inte ngn koll alls på vilken dag de å sånt :P

Igår kväll/natt roade jag mig med att omdesigna bloggen, blev riktigt nöjd med det nuvarande utseendet måste jag säga. Var även inne på Lunar, var väl typ andra ggn lr nåt :/
Eftersom jag satt framför datan alldeles för länge vaknade jag rätt sent idag, typ tolv, halv ett.

Efter att ha läst lite käkade jag frukost, mina bröder gjorde mig sällskap, fast de åt lunch, hehe.
Segade lite sen blev det en promenad, orkade inte springa, men jag måste ju sätta igång med träningen. När jag kom hem åt jag lite ur min chokladkartong, bäst att göra slut på eländet ;)

Sen körde jag till stallet (:/) Mötte Nina med släpet, det var trångt på vägen men gick bra trots allt. Torterade min häst med att pilla bort sårskorpor, tyckte synd om henne, fast om jag inte gör det blir hon ju halt så... Red sen, barbacka, måste ju ha lite spänning i vardagen sådär ;D Måste dock öva mig på att hoppa upp, lite jobbigt att springa runt å leta stenar lr dylikt för att komma upp på pållen, vill ju inte direkt öva bergsklättring på henne. Gick bra att rida iaf, satt kvar hela ridturen, det enda läskiga som hände var att vi mötte en hund å det var knappt farligt ;) Åkte med Nina till stan, alltid lika kul att snacka med henne.

Hemma käkade jag middag, läste ut en bok och duschade. Sen blev det datan, ska försöka åstadkomma ngt vettigt idag...

Pussar & Kramar / C

Sandi Thom - I wish I was a punkrocker


Chorus]

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In 77 and 69 revolution was in the air
I was born too late and to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair


When the head of state didn't play guitar,
Not everybody drove a car,
When music really mattered and when radio was king,
When accountants didn't have control
And the media couldn't buy your soul
And computers were still scary and we didn’t know everything

[Chorus]

When popstars still remained a myth
And ignorance could still be bliss
And when God Saved the Queen she turned a whiter shade of pale
When my mom and dad were in their teens
and anarchy was still a dream
and the only way to stay in touch was a letter in the mail

[Chorus]

When record shops were on top
and vinyl was all that they stocked
and the super info highway was still drifting out in space
kids were wearing hand me downs,
and playing games meant kick around
and footballers still had long hair and dirt across their face

[Chorus]

I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair






Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära Cissi, ingen annan än jag är så förbittrad över människors beteende. Så jo, det där var mitt eget verk. Men det gläder mig att någon utanför min närmsta vänskapskrets faktiskt uppskattar det jag skriver. Det värmer =)

2007-01-05 @ 00:45:09
Postat av: Bell

Det är givetvis så att det ska krångla när jag svarar, men det ovan var svar från mig i alla fall (:
/Bell

2007-01-05 @ 00:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback