Gevalia - när du får oväntat besök

Dock finns det inget Gevalia i det här huset. Men oväntat besök får vi ändå :P Hittade morbror Bengt och Dorit i huset när jag kom hem från stallet. Fast Småland är ju inte så långt bort. Jag menar pappa var ju i Älmhult över dagen idag, orättvist, han får åka till IKEA på jobbtid, min favvoaffär :P

Hittade min mp3 imorse och lyssnade på Goldfinger hela morgonen. Lycklig...
Svenskan och religionen var riktigt trevliga, men framåt lunch börajde det kännas väldigt tråkigt.
På fysiken kändes det som det enda jag ville göra var att gå hem och störtgrina. Varför? Ja, inte fan vet jag....

Var till tandläkaren. Tydligen var det ingen fara med tanden, inget hål  eller så. Antagligen kommer lagningen lossna igen för det är svårlagat eftersom det är mitt i tanden. Var lite kul när han kollade när jag lagat den första gången; "du hade alltså slagit ut den på en skottkärra?" Ehhm, ja just det^^....Det var ju den officiella varianten som mina föräldrar fick höra.
Men vad gör man första gången man kommer hem aspackad och ser ut som ngt katten släpat in? Ja, inte säger man: "btw, jag körde upp en ciderburk i käften och slog ut tanden". Jag märkte det ju inte förns dagen efter heller...Dessutom var det inte mitt fel, skyller allt på "den där typen" :P Memories^^

Lånade böcker på bibblan och sedan åkte jag halv tre bussen hem. Ingen annan gjorde det, typ...Läste bok när jag kom hem, mår mkt bättre om jag kan känna att det finns folk som har det värre än jag:/ Lagade tortellini och ostsås, såsen vart, hmm...mindre lyckad....
 
Körde till Åkerby och sedan till stallet, inga komplikationer idag:) Prudy var lite lat i början, men gav sig till slut. På slutet var hon jätteduktig:D
Körde hem och åt skorpor med björnbärsmarmelad, gott. Spelade Bonniers trafikskola.
Ska sova nu....Ledig imorrn, Jaaa, fast vi ska ju göra PA, som sagt man kan inte få allt :P

Kjamar

ett klart ljus i en dyster tillvaro...
min mage verkar ha gett upp, bra eller dåligt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback