Svikaren bättrar sig....

nöjd nu, Amanda?

ibland blir det bara så att man inte hinner eller har möjlighet att blogga, så är det bara helt enkelt.

i tisdags tex, hann jag inte.
var i skolan som vanligt,
pluggade fysik på lunchen, vi hade riktigt kul i BB, tråkigt att Amanda var sjuk bara.
pluggade mera fysik me Matilda efter skolan, de gick bra och behövdes.
sen åkte jag och red, det gick bra.
Prudy ville tom ta en omväg så vi kunde trava och galoppera extra mkt =) var en trevlig ridtur!
åt middag och kollade på julkalendern på internet, tur att den möjligheten finns när man är lat och inte orkar gå upp på morronen :P
duschade och kikade på Toppform, det medförde tyvärr inte att jag själv blev det ( i toppform asså :P)
sen var jag tvungen att studera lite fysik...somnade alldeles för sent...

onsdagen var jag trött när jag vaknade
redovisningar på svenskan, trevligt, trevligt
stackars Elin var sjuk :(
sen var det New Age och hjälpandarna var i full fart , haha, riktigt roligt grupparbete det där, kan ju ha ngt med sällskapet att göra oxå :/
efter lunchen var det fysikprov, gick väl sådär, kändes inte som jag hade full koll direkt, men min filosofi är ju att om det känns som om det går dåligt så går det i själva verket bra, mkt skumt och absolut inte vetenskapligt bevisat, hihi
hade lite ångest sen...gick iaf och simmade sen, gick bra,
missade dock bussen hem, helvete :@
gick tebaks till skolan ett tag och sen till stationen, och körde sedan hem

var jättetrött när jag kom hem,
efter maten åkte jag till Vårfrukyrkan och spelade flöjtkonsert med Matilda, (och några  till) det var roligt, fast jag undrar varför kyrkbänkar är så hårda.
hämtade Andy på S:t Ilian och körde hem.
kollade på julkalendern och läste sedan en skum bok....somnade alldeles för sent

var verkligen inte på humör för att festa, vill typ bara sova, kanske inte bästa sättet att bli av med en depression, men vafan, det har funkat förut....

idag fick pappa vråla på mig typ tre ggr för att jag skulle gå upp
gick värsta omvägen till skolan...saker och ting känns mkt bättre om man funderar över dem samtidigt som man går, hade nästan lust att bara fortsätta gå och inte gå till skolan, fast sen tänkte att jag att det var onödigt att skolka när jag redan gått upp så jag gick på svenskan, den var kul, Olle är ganska kul..

gick och simmade sen, tyvärr blev bassängen invaderad av 90:or så jag blev typ dränkt, överkörd och allmänt störd, inte riktigt kanske men de blev ju inte en så avslappnande simtur...
till lunch provade jag att äta blodpudding, det var inte så äckligt som jag hade för mej,
 vilket bevisar att det först och främst är man själv som förlorar på att man har förutfattade meningar, hmm...försökte va lite filosofisk där....
på PA:t gjorde vi om i planeringen lite, fick lätt panik då Maggan gav oss deadlinen.
gick även till COOP och köpte godis och till hälsokostaffären för att köpa 5 dagars Nutrilett kur. ingen dubbelmoral här inte, hehe. försökte skriva lite om viktväktarna men det gick mindre bra.......

Elin och jag kom på att vi skulle ha religionsnytt,
printade lite om advent, fast Janne glömde visst bort de, ojsan^^
började på en Powerpointpresentation om New Age istället, det var kul, men vi är väl inga proffs direkt och laxrosa är inte vackert! åkte ut till stallet sen, Prudy var knappt lerig,
hon var jätteduktigt idag, gick på tygeln en lång stund, <3

pappa hämtade mej och jag käkade middag
kom på att mormor fyller 85 idag, så jag ringde och grattade henne och pratade ett tag, det var trevligt,
åt tårta och läste tidning/engelskabok  kollade  och lyssnade på julkalendrarna

har en del saker att göra
  • förbereda mig inför diskussionen om engelskaboken imorgon
  • skriva klart kemilabben (som skulle varit klar för en vecka sedan, skärp dig för i helvete cecilia!)
  • skriva CV
  • Skriva om viktväktarna
så de blir nog en rolig fredagkväll/helg
bör även köra bil.....alldeles för snart dags....mår lite lätt illa när jag tänker på det....

är tvungen att åka sena bussen och gå hem i mörkret :(
å andra sidan får jag köra 850:n till stan imorrn :)
fokusera på det positiva!!

”10 pepparkakor! Vad tänker jag med egentligen?”

Utdrag från svenska debattforum:
”Vad var det för piller du pratade om som gjorde att du inte var hungrig?”
”Fy fan vad jag hatar mig själv, min mage är ful. 10 pepparkakor! jistanes, det är för tusan måndag? Vad tänker jag med egentligen?”
”Det är bra att du äter så mycket frukt och delar upp målen över dagen som du gör nu”.
”När jag druckit så vill jag skrika att jag älskar att ha ätstörningar, ibland brukar jag skratta högt åt mig själv för att jag är så stolt över att jag vräker i mig för att sedan spy.”
"Har ni haft sår i er hals/strupe?? Skitjobbigt.”
”Hej, jag vill också gå ner 14 kilo fort och söker någon Pro-Ana-sida. Vet du någon så skriv en rad!”
”Detta har jag ätit idag: Frukost: äpple. Lunch: en kopp tomatsoppa. Middag: en macka.”

Jag mår illa!!
det är så jävla sjukt att tjejer känner att de måste svälta sig själva för att duga, skulle vilja banka lite vett idden jäveln som kom på dagens skönhetsideal!
ör självklart bryr jag mig oxå, det är bara det att det inte gått så här långt för mej ( och det hoppas jag verkligen inte att det gör, inte för någon)
men det kan inte finnas någon som inte bryr sig alls, de är bara väldigt bra på att ljuga, för seriöst det är ju  så här i  världen att Lycklig= Smal, 
jälva skitvärld!

kan ju bara fundera över vad vårt PA handlar om, de kanske är mer allvar än vi vill erkänna......




Jag tänker............ för mkt

Pussar & Kramar / C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback